کاربرد های مختلف غلطک رنگ ها چیست ؟

با انواع غلطک رنگ آشنا شوید؛ کدامیک مناسب کار شماست

غلطک‌ها ابزار ایده آلی برای رنگ آمیزی سریع یک مساحت بزرگ و گرفتن نتیجه عالی هستند. نقاشی با غلطک سریع و آسان است. احتمالاً اکثر شما قبلاً از غلطک‌های رنگ استفاده کرده‌اید یا ممکن است همین الان تصمیم به استفاده از غلتک گرفته باشید. در این مقاله، ما در سایت فروشگاه رنگ پادنا؛ قصد داریم چند کاربرد غلطک را به اشتراک بگذاریم که به شما کمک می‌کند تا به سرعت دیوار مدنظرتان را خیلی صاف و یکدست رنگ کنید.
رنگ کردن با غلطک به روش صحیح باعث می‌شود کار را سریع‌تر انجام دهید و مشکلات رایجی مانند سایه روشن شدن، جای غلطک و برآمدگی‌های ساخته شده از رنگ روی دیوار را که گاهی اوقات برای اولین بار اتفاق می‌افتد و نقاشان را آزار می‌دهند از بین ببرید.
اگرچه نقاشی با غلطک یک روش آزمایش شده و سریع برای رنگ آمیزی فضاهای بزرگ است، اما به سادگی فرو بردن قلم مو در سطل رنگ و کشیدن آن روی دیوار نیست. در مساحت‌های بزرگ، نقاشان حرفه‌ای معمولاً چند طرف رنگ را در یک سطل ۵ گالنی می‌ریزند و رنگ اضافی غلطک را روی صفحه متصل به سطل می‌فشارند. این کار روند رنگ آمیزی دیوار را تسریع می‌کند و از پر کردن هرباره سینی برای رنگی کردن مجدد غلطک، جلوگیری می‌کند، این کار همچنین تمیزتر است.
انتخاب ابزار مناسب برای نقاشی به اندازه انتخاب خود رنگ، مهم است. با درک تفاوت بین انواع غلطک‌ها، برس‌ها و همچنین برخی از بهترین محصولات و مارک‌های موجود در بازار، برای رنگ کردن محل مورد نظرتان به خوبی مجهز شوید. به یاد داشته باشید، ابزارهای مناسب رنگ کردن در زیبایی رنگ خانه شما نقش مهمی دارند و می‌توانند روند نقاشی را نیز لذت بخش‌تر کنند.

انواع غلطک رنگ

غلطک‌ها بر اساس اندازه و جنس انواع مختلفی دارند. غلطک‌های کوچک می‌توانند برای گوشه‌ها، پنجره‌ها و چارچوب درب‌های خانه مفید باشند. غلطک‌های رنگ کوچک برای سطوح باریک، مانند تزئین و رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه نیز ایده آل هستند.

انواع غلطک رنگ با توجه به پرز

غلطک‌ها بر اساس نوع پرز نیز دسته‌بندی می‌شوند. برخی از این غلطک‌ها نیز بدون پرز هستند و برخی نیز پرزهای بلند یا کوتاه دارند. معمولا غلطک‌های بزرگ‌تر و ضخیم‌تر، پرزهای بلندتری دارند. اندازه پرزها به صورت ۱۹میلی‌متر، ۱۰ میلی‌متر و ۶.۵میلی‌متری موجود هستند.
همچنین رویه غلطک‌ها می‌تواند از الیاف یا پرزهای طبیعی یا مصنوعی باشد که الیاف طبیعی برای رنگ‌های روغنی و الیاف مصنوعی برای رنگ‌های پلاستیک بر پایه آب پیشنهاد می‌شوند.

چه سطوحی را با کدام غلطک رنگ بزنید

اندازه و نوع غلطک به مکانی که می‌خواهید آن را رنگ کنید بستگی دارد. دیوارها و سقف‌ها با اندازه متوسط را می‌توان با یک غلطک با اندازه استاندارد رنگ آمیزی کرد. اگر در فضاهای تنگ و باریک کار می‌کنید یا نیاز به رنگ آمیزی قرنیزها، قاب درب‌ها، قاب پنجره‌ها و هر سطح باریک دیگری دارید؛ از یک غلطک رنگ کوچک استفاده کنید.
گچ‌بری، آجر و سنگ‌تراشی: روکش‌های غلطکی ضخیم ۱۹میلی‌متری می‌توانند رنگ بیشتری را در خود نگه دارند و به شکاف‌های سطوح ناهموار وارد شوند. اگر از یک پوشش نازک ۶ میلی‌متری روی دیوار گچ‌بری شده استفاده کنید، رنگ به تمام شکاف‌ها نمی‌رسد و دیوار به صورت یکدست رنگ نخواهد شد.
سقف و دیوار خشک: روکش‌های غلطکی با پرز متوسط ۱۰ میلی‌متری بهترین عملکرد را دارند.
دیوارها، چوب و فلز : روکش‌های غلتکی کوچک ۶ میلی‌متری یا غلطک‌های فومی صاف‌ترین سطح را ایجاد می‌کنند.
سطوح با بافت سبک تا متوسط : غلتک‌های میکروفیبر بهترین هستند.
سطوح صاف: از یک غلتک پرز کوتاه ظریف استفاده کنید. اگر از روکش غلتکی ضخیم ۱۶ میلی‌متری روی یک دیوار صاف استفاده کنید، سطحی مانند پوست پرتقال ایجاد می‌کند.

انواع غلطک رنگ از نظر سایز

انواع مختلفی از غلطک‌های رنگ برای سطوح مختلف وجود دارند. بزرگترین آن‌ها ۴۵ سانتی متر طول دارند اما محبوب‌ترین آن‌ها تقریباً ۲۲سانتی متر هستند. این‌ها برای پوشاندن مناطق بزرگ و مسطح مناسب هستند اما نمونه‌های کوچکتر ۱۵ و ۱۰ سانتی‌متر برای کار در قسمت‌های کوچک‌تر بوده و همه اندازه‌های مختلف در بین آن‌ها وجود دارند.

 

***** اگر در از بین بردن بوی رنگ دچار مشکل شده‌اید، برای از بین بردن این مشکل، ما در مقاله مربوطه به بیان روش‌های کاربردی از بین بردن بوی رنگ پرداخته‌ایم*****

 

غلطک تکسچر (طرح دار)

غلطک تکسچر، سطح یکدستی مانند بقیه غلطک‌ها ندارد و دارای طرحی رو غلطک است که برای طرح دادن به دیوارها یا سقف استفاده می‌شود. این مدل غلطک‌ها از جنس فوم هستند.
برای اشخاصی که دوست ندارند دیوار خانه یکدست رنگ شود غلطک تکسچر می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین اغلب؛ این نوع غلطک‌ها در سایز بزرگ ارائه می‌شوند و مناسب سطوح بزرگی همانند دیوارها و سقف‌ها هستند.

چند نکته درباره رنگ آمیزی با غلطک رنگ

اکنون که غلطکی با اندازه و الیاف مناسب پیدا کرده‌اید، چند نکته دیگر وجود دارد که هنگام استفاده از غلطک رنگ باید در نظر داشته باشید:
• برای رنگ زدن با غلطک؛ نیازی نیست به غلطک فشار وارد کنید. کافی است آن را فقط به رنگ آغشته کنید و به آرامی روی دیوار بکشید.
• پس از اتمام کار، کاور غلطک را بیرون آوده و بشویید.
• پس از استفاده از رنگ لاتکس؛ از آب و صابون برای تمیز کردن آن استفاده کنید. پوشش غلتک را زیر آب جاری نگه دارید و دست خود را روی غلتک فشار دهید تا رنگ پاک شود. این کار را تکرار کنید تا تمام رنگ از غلتک خارج شود، سپس اجازه دهید تا خشک شود.

بهترین غلطک رنگ را انتخاب کنید

همیشه بهترین غلطک‌ها با بهترین روکش‌هایی را، خریداری کنید. این غلتک‌هادوام بیشتری دارند و نتایج فوق العاده‌ای به شما می‌دهند. غلطک‌ها با روکش‌های ضعیف ممکن است به سرعت از هم جدا شود و در رنگ شما پرز باقی بگذارند. مارک‌های مختلف غلطک رنگ را امتحان کنید تا مطمئن شوید که به راحتی بتوانید آن را در دست بگیرید.