رنگ آمیزی دیوار در ساختمان با اسپری رنگ بهتر است یا قلم‌مو و غلطک؟!

رنگ آمیزی با قلم‌مو راحت‌تر است یا با اسپری و غلطک

از دغدغه‌های متداولی که هنگام رنگ‌آمیزی فضاهای مختلف وجود دارد، انتخاب ابزار مناسب برای رنگ کردن دیوار خواهد بود؛ چه زمانی از اسپری رنگ، قلم‌مو یا غلتک رنگ استفاده کنیم. به طور کلی، بهتر است از یک اسپری رنگ برای نمای بیرونی ساختمان استفاده کنید. می‌توانید از غلتک رنگ یا قلم‌مو برای فضای داخلی خانه استفاده کنید زمانی که فضای داخلی یا خارجی ساختمان دارای سطوح مسطح کافی باشد، برای حرکت دادن غلتک‌ها و قلم‌موها مناسب است. می‌توانید از این ابزارها نیز برای رنگ کردن نمای بیرونی خانه استفاده کنید.
هرکدام از روش‌های رنگ آمیزی خانه مزایا و معایب خود را دارند؛ به عنوان مثال استفاده از اسپری رنگ به آمادگی زیادی نیاز دارد اما زمان رنگ آمیزی با اسپری رنگ سریع‌تر خواهد بود. غلتک برای رنگ آمیزی دیوارهای داخلی بهترین گزینه است. اما برای سطوح ناهموار مانند آجر و بتن رنگ آمیزی با اسپری رنگ بهتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب رنگ کردن با هر یک از ابزارهای گفته شده این مقاله از سایت فروشگاه رنگ پادنا را مظالعه کنید.

نحوه رنگ امیزی با قلم

اسپری رنگ

برای رنگ آمیزی سطوح وسیع بهتر است از غلطک استفاده کنید، زیرا استفاده از قلم‌مو برای این‌گونه سطوح نه تنها زمان بیشتری می‌گیرد، دشوارتر نیز خواهد بود. اما برای کنج‌ها و گوشه‌ها، همچنین ریزه کاری‌های گچ‌بری بهتر است از قلم‌مو استفاده کنید.
برای گرفتن بهترین نتیجه، بهتر است به طور ترکیبی از قلم‌مو و غلطک استفاده کنید. انتخاب قلم‌مو نیز از جمله مواردی است که باید قبل از شروع کار با آن آشنا باشید و برای سطح مورد نظر قلم‌موی مناسبی را انتخاب کنید.
برای رنگ‌آمیزی با قلم‌مو، باید حواستان باشد رنگ را در یک جهت روی دیوار اعمال کنید و سپس به صورت متقاطع رنگ را پخش کنید. هنگام شروع رنگ آمیزی از بالا به پایین شروع کنید تا از شره کردن رنگ جلوگیری شود، فشار دست را در لایه های پایانی کمتر کنید تا رنگ یکدست اعمال شود.

مزیت‌های رنگ امیری با قلم چیست

رنگ آمیزی با قلم‌مو در کنار آرامش‌بخش بودن نیاز به صبر و حوصله نیز دارد به همین دلیل مدت زیادی صرف رنگ کردن یک دیوار خواهد شد. سایز قلم‌موی شما نیز در سرعت رنگ‌آمیزی تاثیر خواهد داشت. قلم‌موها در انواع سایزها موجود هستند.
از مزیت‌های مهم رنگ‌آمیزی با قلم‌مو می‌توان به رنگ کردن گوشه‌ها و کنج‌ها اشاره کرد. رنگ کردن این قسمت‌ها با غلطک به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.
در صورت رنگ آمیزی صحیح با قلم‌مو، در کنار صرف مدت زمان بیشتر، رنگ طبیعی‌تر و یکدست‌تری خواهید داشت.
با کمک قلم‌موهای موجود در سایزهای مختلف و انتخاب درست آن‌ها، امکان رنگ‌آمیزی تمام بخش‌های ساختمان وجود دارد.

معایب استفاده از قلم‌مو

همانطور که گفتیم، از معایب رنگ‌آمیزی با قلم‌مو می‌توان به زمان‌بر بودن آن اشاره کرد. برای رنگ کردن یک دیوار با قلم‌مو باید زمان بیشتری را در نظر بگیرید. هنگام استفاده از قلم‌مو رنگ بیشتری نیز باید تهیه کنید و این کار از نظر اقتصادی به صرفه نخواهد بود.
رنگ آمیزی با قلم‌مو نیاز به نگهداری و تمیز کردن هر باره قلم‌مو نیز دارد. استفاده از قلم‌مو و رنگ آمیزی سطح وسیع می‌تواند باعث خستگی شود؛ همچنین ممکن است سطح به خوبی رنگ نشود.

نحوه رنگ آمیزی با غلطک

استفاده از غلطک رنگ

همانطور که گفتیم از اساسی‌ترین مشکلات رنگ‌آمیزی با قلم‌مو می‌توان به صرف هزینه و وقت زیاد اشاره کرد که امروزه با جایگزین شدن غلطک، کاهش یافته است. با استفاده از غلطک‌ها نیازی به استفاده از نردبان نیز نخواهد بود. با استفاده از غلطک‌ها، به راحتی می‌توانید سقف و دیوارهای بلند و وسیع را در زمان کمتر با صرف رنگ کمتری، رنگ بزنید.


برای آشنایی بیشتر با انواع غلطک‌ها، مقاله کاربرد‌های مختلف غلطک رنگ‌ها چیست را مطالعه نمایید.


مزیت رنگ آمیزی با غلطک

همانطور که گفتیم، معمولا در پروژه‌های نقاشی از هر دو ابزار قلم‌مو و غلطک استفاده می‌شود. ممکن است برخی از اسپری رنگ نیز در کنار این ابزار استفاده کنند، از مزایای استفاده از غلطک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از غلطک، سرعت کار بالا و حجم مصرفی رنگ است. غلطک‌ها می‌توانند مقدار زیادی رنگ را با سرعت روی دیوارها اعمال کنند و برای انجام هر قسمت و کار، در انواع اندازه‌ها و بافت‌های متنوعی موجود هستند.
از غلطک‌های رنگ به دلیل قیمت مناسبشان می‌توان برای رنگ‌آمیزی با چند رنگ به طور همزمان استفاده کرد. همچنین برخی از نقاشان با استفاده از تعویض روکش غلطک‌ها، به سرعت می‌توانند چندین رنگ را روی دیوار اعمال کنند.
همانطور که اشاره کردیم، غلطک‌ها در انواع بافت‌ها، طرح‌ها و اندازه‌ها موجود هستند و شما به راحتی می‌توانید با خرید یک غلطک طرح‌دار، دیوارهای خود را به صورت طرح‌دار نیز نقاشی کنید.

معایب رنگ آمیزی با غلطک

از اساسی‌ترین معایب رنگ‌آمیزی با غلطک می‌توان به انعطاف پذیر نبودن غلطک‌ها اشاره کرد. برای قسمت گوشه‌ها، کنج‌ها، تقاطع‌ها و گچ‌بری‌های دیوار باید از قلم‌مو‌ها استفاده کنید، استفاده از غلطک‌ها همانطور که راحت است اما نیاز به دقت زیادی دارد، دقت و حوصله در رنگ آمیزی با غلطک از سایه روشن شدن رنگ، جلوگیری می‌کند، در غیر اینصورت می‌تواند باعث ایجاد سایه روشن شدن رنگ دیوار شود.

نتیجه گیری

رنگ آمیزی با هر ابزار نیازمند دقت، صبر و حوصله است. با توجه به مطالب بالا می‌توان نتیجه گرفت رنگ آمیزی با غلطک و قلم‌مو می‌تواند رنگ آمیزی بی‌عیب و نقصی را ارائه دهد. برای رنگ آمیزی حرفه‌ای از متخصصان کمک بگیرید و برای رنگ آمیزی، رنگ و ابزار با کیفیت تهیه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.